Het dyslexie-project is een project, waarbij je aan dyslecten die het ver hebben geschopt vragen kan stellen. Op deze manier kun je gemotiveerd blijven, als het even niet meezit op school. Je kunt vragen stellen over:

  • Wat hielp hun toen ze jong waren?
  • Wat heeft hun motivatie gegeven om door te gaan als het lastig was?
  • Praktische problemen waar je tegenaan loopt, als je dyslectie hebt en waar zij misschien een tip voor hebben.

Wil jij aan één van deze mensen een vraag stellen? Ga dan naar contacten en stuur mij je vraag. Ik zorg ervoor, dat je gegevens veilig blijven en dat het antwoord zo snel als mogelijk naar je toe komt.

Je kunt aan de volgende mensen een vraag stellen. Ik zal ze aan je voorstellen:


Harry Stokman

Harry is DC expert en CEO Direct Current. Dat betekent dat hij 5 bedrijven heeft en heel veel afweet van elektrotechniek. Hij heeft dyslexie en heeft het ver geschopt. Hoe? Dat mag je aan hem vragen.


Rutger de Hamer

Rutger is een eigen MBO-opleiding gestart in Amsterdam: I AM college.  Studenten leren hier ondernemer worden: Meer weten over Rutger: lees meer.


Victor Reinier

Victor Reinier werd in verleden 'bloedchagrijnig' van fans | NU - Het  laatste nieuws het eerst op NU.nl

Victor Reinier is acteur. Je kunt hem kennen van o.a. Flikken Maastricht, Baantjer, Brief voor de Koning. Hij presenteert ook op t.v. Victor Reinier heeft dyslexie. Wil je weten hoe hij daar mee omging op de middelbare school? Vraag het hem gerust


Marc Lammers

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is WhatsApp-Image-2021-10-06-at-22.24.26-768x1024.jpeg

Marc Lammers is innovatieve coach. Je kunt hem kennen als bondscoach van het Nederlandse dameshockeyteam waarmee Nederland in 2004 na 24 jaar de zilver medaille won en in 2008 goud. Marc heeft dyslexie. Hij heeft geleerd dat dit niet een handicap is maar een gave. Een gave waarmee je vernieuwend kan denken, dingen anders kunt oplossen en creatief kunt zijn. Marc had vroeger enkel onvoldoendes op zijn rapport en werd er uit gestuurd omdat hij niets kon. Maar op de CIOS haalde hij 8-en en groeide het zelfvertrouwen. Hier ontdekte hij dat iedereen talent heeft. Dit zet hij ook in bij het trainen. We kijken op de scholen te vaak naar wat kinderen niet kunnen. Dat moet geoefend worden. Maar zelfvertrouwen krijgen is het allerbelangrijkste. Als je alleen kijkt naar wat niet goed gaat, wordt je heel onzeker. Dan ga je onder druk slecht presteren om dat je bang bent om te falen. Als je weet waar je goed in bent dan is leren leuk, want dan heb je een basisgevoel van zelfvertrouwen. Eigenlijk zouden ze op school cijfers moeten geven voor creativiteit of lef en moed of een cijfer om je te kunnen aanpassen aan onbekende omstandigheden. Iedereen heeft talent en in de toekomst zijn er voor veel beroepen juist creatieve mensen nodig!


Jacques Vriens

Jacques Vriens heeft heel veel over zichzelf voor ons opgeschreven, dat kun je hier lezen:

Ik maakte vroeger op de basisschool heel veel taalfouten. Lees meer>


Carla

Ik heb de PABO gedaan en ook de opleiding tot intern begeleider. Ik sta nu één dag voor de klas, omdat ik het leuk vind om met kinderen te werken. Daarnaast doe ik mijn taken als intern begeleider. Ik vind het belangrijk dat elk kind tot zijn recht komt met al zijn mogelijkheden. Lees vooral het interview als je meer wilt weten hoe ik tegen onderwijs aankijk en hoe ik zelf met mijn dyslexie ben om gegaan. Lees meer>


Jan de Bouvrie

Jan des Bouvrie deed ook mee, maar hij is helaas overleden.


Er zijn meer mensen met dyslexie, die het ver geschopt hebben en uitgenodigd zijn om deel te nemen. Zij komen misschien ook op deze site. Hou de website in de gaten, als je iemand een vraag wilt stellen.